dinsdag 28 februari 2017

Recensie Slumdog Millionaire

De film vertelt het verhaal van twee onafscheidelijke broers Jamal en Salim, die opgroeien in de sloppenwijken van Mumbai en daar tot het uiterste moeten gaan om te proberen overleven. Jamal is een hele moedige en trouwe jongen en als hij iets echt wil zal hij dat nooit opgeven. Salim is eerder een vrij jaloerse jongen en wil graag rijk worden, het maakt hem dan ook niet uit onder welke voorwaarde. Naarmate de broers ouder en ouder worden komen ze lijnrecht tegenover elkaar te staan. De stap naar criminaliteit is niet groot, dat ondervindt Salim maar al te goed. En dan is er natuurlijk Latika, het mooie en ietwat verlegen, maar toch heel moedig meisje waar het verhaal eigenlijk om draait. Jamal is hopeloos verliefd op haar en doet er alles aan om haar terug te vinden en hun band te herstellen.
Mij sprak vooral het romantische thema in de film aan omdat ik het verhaal en de band tussen Latika en Jamal zo speciaal en mooi vond. De armoede en het onrecht die in de film aan bod komen hebben me heel erg geraakt, zeker omdat ik me besefte dat dit harde realiteit is in ontwikkelingslanden.
De film had een typisch happy end, maar toch vond ik het een hele mooie en pakkende afloop. Sommigen zullen het misschien jammer vinden dat het niet erg geloofwaardig was, maar mij persoonlijk stoorde dit niet. Dankzij de flashbacks in de film was het heel spannend en kijk je geboeid verder omdat je erg nieuwsgierig bent naar Jamas verleden waar je beetje bij beetje meer over te weten komt. Deze opbouw zorgt er ook voor dat je de hele tijd met vragen zit waar je tijdens de film het antwoord op te weten komt.
De film is zeker een aanrader voor iedereen, want in deze film komen veel thema’s aan bod: romantiek, misdaad, drama, avontuur, feel-good enzovoort. Kortom: voor elk wat wils!

Jade Van den Bremt 3eca1

Geen opmerkingen: