zondag 22 oktober 2017

Youca, een actie om u tegen te zeggen

Donderdag 19 oktober hebben alle  zesdejaarsleerlingen van het SMC en nog 15.000-tal andere gemotiveerde leerlingen uit België meegedaan aan de Youca Action Day.

Dit is een dag waarbij jongeren werken voor een project van andere jongeren uit een niet-utopische samenleving. Dit gaat over zeven projecten in België en één in El Salvador (Midden-Amerika).

De leerlingen moesten zelf hun werkplaats zoeken en zo werden er 7400 ondernemingen opengesteld voor Youca waarbij de jongeren konden solliciteren. Het loon dat ze die dag verdiend hebben, werd geschonken aan Youca.

We hebben voorbereindende informatie gekregen over Youca waarbij twee jongeren uit El Salvador over hun dromen en ambities vertelden; dit pakte mij zo dat ik direct zin kreeg om eraan te beginnen.

Mijn ervaring over deze dag gaf mij volledige voldoening omdat ik door mij één dag te engageren zoveel andere kinderen zou gelukkig maken.
Hier dank ik vooral onze school voor: om mij en de andere leeringen deze ervaring mee te geven, om zo een warm hart te tonen en om ons voor één dag de boeken aan de kant te laten schuiven en ons het echte leven te laten zien.

Daarom een dikke merci aan de school om deze uitdaging aan te gaan, aan de leerkrachten die meegedaan hebben om alles te organiseren en vooral aan de ondernemingen die ons de kans gaven om bij hen te werken en het loon te schenken aan een onbekende organisatie.

Morgane Deknudt
6MWE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.