woensdag 22 november 2017

Terugblik op de herfstvakantie

Na twee maanden school hebben onze leerlingen van het Stella-Matutinacollege een welverdiende vakantie gekregen. Het schooljaar is al volop bezig en de ene toets volgt op de andere. Alhoewel studeren en werken de belangrijkste onderdelen van het schooljaar zijn kan pauze en vakantie toch wel eens goed voor ons zijn. In de vakantie gaan studenten vooral ontspannen maar sommigen gaan ook op reis of doen andere ervaringen op.
Mijn ervaring van de herfstvakantie was voornamelijk rust, maar natuurlijk heb ik ook interessante dingen ervaren. Deze vakantie was voor mij de vakantie van de rijbewijzen. Ik heb mij voor het rijbewijs AM en B geĆ«ngageerd. Het rijbewijs AM, het rijbewijs dat je nodig hebt voor een brommer type b, was vrij gemakkelijk te halen. Om het te kunnen halen moet je een theorie en praktijkexamen afleggen. Het theorie-examen is bij elk rijexamen het eerste wat er moet gebeuren. Vergeleken met het theorie-examen B (voor auto’s) is het Theorie-examen AM redelijk gemakkelijk. Wat er geleerd moet worden is bijna hetzelfde maar de vragen waren veel minder uitgebreid. Ik moest ook op praktijk lessen gaan om een eerste keer in contact te komen met een brommer en dit was heel leuk om te doen. Er moest geslalomd worden, in een acht vorm gereden worden, bruusk worden geremd en traag worden gereden over een bepaalde afstand en tijd. Misschien klinkt dit moeilijk maar dat is het helemaal niet. Ik had nog nooit een brommer aangeraakt en dit verliep heel vlot. Wel moet ik toegeven dat er in de eerste minuten gesukkeld werd. Er waren ook andere deelnemers en deze hadden wel al ervaringen met brommers dus voor hen was het kinderspel. De begeleider was er dan ook van overtuigd dat iedereen het zonder probleem ging halen.
Iedereen heeft zijn eigen verhaal over de herfstvakantie. Voor sommigen betekend het rust en voor andere actie. Voor mij betkende het alleszins al veel. Nu kan school weer vol op beginnen met de examens in zicht , maar voorlopig nog geen stress.

Yann annaert
6ECWE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.